E-magasinet Grapevine innehåller aktuella aktiviteter, tävlingar och artiklar. Det är alltid gratis! Anmäl dig här:
E-mail:
Förnamn:


Har du tävlat?
Här hittar du alla vinnare i våra tävlingar>>

Hur står det till med vikten?
Räkna ut ditt BMI>>
 
Hur många länder har du varit i?
Räkna och utmana dina vänner>>
 
 

UPP TILL EN TREDJEDEL AV ALLA MÄNNISKOR LIDER AV SÖMNBRIST. IBLAND HAR SÖMNBRISTEN MEDICINSKA ORSAKER, MEN OFTA BEROR SÖMNBRISTEN PÅ STRESS ELLER OLÄMPLIGA VANOR. DETTA KAN MAN SJÄLV RÅDA BOT PÅ.

HÄR FÖLJER LITE TIPS FÖR DIG SOM HAR SVÅRT ATT SOVA>>


Läs mer om hur du tar kontrollen över ditt liv>>

Läs mer om hur du detoxar kroppen>>

VATTEN, VATTEN BARA VANLIGT VATTEN
Försäljningen av vatten på flaska ökar i Sverige och den största ökningen står smaksatt vatten för. Tycker du om smaksatt vatten men vill spara miljön, plånboken och dessutom ryggen genom att slippa släpa hem flaskorna - gör ditt eget! Lätt som en plätt, fräscht, friskt, nyttigt och dessutom vackert att ställa på bordet. Grapevine tipsar...

CITRON & INGEFÄRA
Citronvatten med spets! Skiva ingefära i snedan stora skivor och tvätta och skiva citron. Pressa lite citronsaft i vattnet.

tips om fem andra smaksatta vatten här>>


Räkna ut ditt BMI!
Fyll i din längd (i cm):
Fyll i din vikt (i kg):
Fyll i ditt namn och din e-mailadress för att vara med och tävla:
Namn:
E-mail:
Jag vill få e-magasinet Grapevine med resultatet i tävligen.

DAGS FÖR LUNCH!
Om man ska äta rätt och inte gå upp i vikt är det viktigt att få i sig tre ordentliga mål mat om dagen. Det är också viktigt vad man stoppar i sig, och många upplever det som svårt att hinna med att äta en näringsriktig lunch. Men ha inte alltför dåligt samvete - de onyttigaste måltiderna kan undvikas bara man tänker sig för lite i brådskan.

Här följer några tips>>


Snooooooze…
Inte gå upp riktigt än, bara någa minuter till… och några till… Känns morgonrutinen bekant? När väckarklockan ringer på morgonen är det så enkelt att förlänga den härliga sömnen en liten stund till, och det kan vara riktigt skönt just för stunden. Vad många inte vet är att man faktiskt blir tröttare av att snooza. Sömnen blir avbruten och sen uppdelad, och har man redan sömnproblem kan de förvärras. För de med sömnproblem är det extra viktigt med en reglerad sömnrutin, så försök ta dig upp direkt på morgonen när väckarklockan ringer hur jobbigt det än känns! Efter bara några minuter känner man sig ju oftast mycket piggare.
Snoozefunktionen kom till på 1950-talet och 9 minuter blev standardtiden innan klockan ringde igen. Att det blev just 9 minuter beror på att man räknade ut att det var lagom tid att sova innan man faller i djupsömn. Numera finns det klockmodeller som har 4, 5, 10 och 15 minuter också.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© www.grapevine.nu | Mirago Media AB, 1999-